Najava

„Zablude percepcije“- izložba radova Vojislava Nedeljkovića u Sevojnu: 12. oktobar

Posted: 10. oktobra 2016. u 21:57   /   by   /   comments (0)

Crteži i kolaži akademskog slikara Vojislava Nedeljkovića biće izloženi u  holu OŠ Aleksa Dejović u Sevojnu od srede 12. oktobra. Izložba radova koji se ovog puta premijerno predstavljaju publici otvara se u 19, 30 časova.

Vojislav Nedeljković (1982.) živi i stvara u Požegi. Diplomirao je 2006. na Fakultetu umetnosti u Zvečanu, likovni odsek, smer grafika u klasi profesora Zorana Jovanovića – Dobrotina. Do sada je realizovao devet samostalnih i bio učesnik na velikom broju grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Član je ULUSa od 2007. godine. Pored aktivnog likovnog stvaralaštva, bavi se pedagoškim radom, ali i muzikom kao basista požeške grupe „Inkvizicija“.

Radovi Vojslava Nedeljkovića deo su kolekcije Kulturnog centra Požega, gde su otkupljeni na konkursu Ministarstva kulture i informisanja  2015. godine nakon selekcije Umetničkog saveta Gradske galerije Požega.

Iz predgovora katalogu izložbe:

img_20161004_162338„U trenutnim promišljanjima i istraživanjima nazvanim „Zablude percepcije“, Vojislav Nedeljković odabira crtež i kolaž kao medije, kojima prezentuje svoje ideje, opredmećene u vizuelnim apstraktno-figurativnim slikama.  Ponovo se Nedeljković bavi prostorom… Nakon višegodišnjeg bavljenja teorijom prostora, matematikom, geometrijom, Euklidom, zakrivljenjima prostora i mogućim zabludama koje percepcija stvara o prostoru, čini se da je kao vizuelni umetnik na ovom narativu izgradio sopstvenu likovnu poetiku.

U ciklusu crteža i kolaža „Zablude percepcije“, Nedeljković nastavlja bavljenje percepcijom različitih oblika unutar prostora. Dekonstruišući oblik, u ovom slučaju, prikaz stolice, on gradi zanimljive vizuelne forme koje od konkretnog oblika, tj. trodimenzionalnog predmeta, svođenjem i „čišćenjem“ bivaju dovedene do apstraktnih formi. Oslikane ili kolažirane dominantne linearne trake, kao „preživele“ linije zamišljene stolice,  dominiraju koloritom i oblikom na neutralnoj plošnoj pozadini. Prostor biva definisan posve drugačije i onaj ko percipira ove radove Vojislava Nedeljkovića neće na njima videti te „apstrahovane stolice“, ali to su ZABLUDE PERCEPCIJE. A tek simbolika „stolice“, tačnije „stolice koja nestaje“, ostaje da se domisli i prodiskutuje.

Slađana Petrović Varagić, istoričarka umetnosti

oktobar, 2016. “

Izložbu realizuje Udruženje osoba sa invaliditetom Minimas iz Sevojna, kao deo projekta Kult. Kota Sevojno, a pod pokroviteljstvom Gradske opštine Sevojno. Partneri na projektu su OŠ Aleksa Dejović, Sevojno i Kancelarija za mlade Sevojno.

M.Nikolić