Umetnost, Vesti

Vođenje kroz izložbu:“The Less I Know the Better” Slavice Obradović: Galerija Doma omladine

Posted: 6. februara 2016. u 10:10   /   by   /   comments (0)

U Galeriji Doma omladine 6. februara od 18 časova otvara se izožba skulptura i crteža Slavice Obradović pd nazivom “The Less I Know the Better” u sklopu koje će publika moći da učestvuje u razgovorima na temu izloženih radova.

Projekat UMETNIK KAO PUBLIKA je javni forum u okviru kog publika, na osnovu materijala koji umetnik priprema unapred i uz pomoć moderatora, iznosi i međusobno preispituje mišljenja o odabranim radovima savremene vizuelne umetnosti.
Razgovori se ne vode stručnim jezikom i pristup temama je takav da se ne daje prednost profesionalnom iskazivanju mišljenja i stavova, pa su dobrodošli svi zainteresovani da čuju tuđe i podele svoje mišljenje o umetnosti, o svakodnevici, o tome na šta nas inspiriše umetnosti i tome šta se menja posle susreta sa umetničkim radovima.

Samostalnom izložbom u “The Less I Know the Better“ Galeriji Doma omladine Beograda Slavica Obradović predstavlja seriju skulptura i crteža.
Iako slične po tematici, crteži i skulpture ipak predstavljaju paralelne celine.

Crteži predstavljaju skoro uvek dva isprepletena tela, istog kolorita i ponekad ne možemo jasno da odvojimo da li se radi o jednom udvojenom ili o dva tela. Tela nikad nemaju glave, tek ponekad imaju grudi (muške? ženske?), ali su uvek prisutne atletske noge, ujedno nežne i jake.
Od tri izložene skulpture, jedna je najsličnija crtežima i ona predstavlja dva para nogu koje možemo da razlikujemo, dakle jedan par bi verovatno bio ‘muški’ – obojen plavom bojom, nešto veći i agresivniji u položaju, dok bi drugi par nogu mogao da bude čitan kao ‘ženski’ – nešto manji po veličini, puteniji, obojen ružičastom bojom i u pasivnijem položaju. Druge dve skulpture predstavljaju jedinstveno/jedno telo koje u oba položaja kleči, jednom okrenuto ka gore, drugi put zaronjeno u bazen duginih boja. Glave nema, grudi nema, noge su androgine, gotovo stilizovane.
Umetnica sama svoje radove kontekstualizuje „da se formiraju oko teme gender fluid ličnosti i (ne)deklarisanja na polnu pripadnost.“ Lična preispitivanja umetnice, završetak fakulteta i ulazak u profesionalne ‘vode’ svi nose dramatičnu notu kompleksnih dinamika seksualnosti kao životne sile.
Na koji način društvo uključuje (sve) pojedince u sebe? Na koji način pojedinci uspostavljaju komunikaciju sa društvom? Kako se politizuje seksualnost i seksualizuje političnost? – ovo su samo neka od pitanja o kojima ćemo razgovarati u okviru izložbe Slavice Obradović.

Slavica Obradović rođena je 1990. godine. Diplomirala je 2015. godine na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, na odseku vajarstvo, u klasi profesora Mrđana Bajića.

M.N.