Umetnost, Vesti

„Na čaju kod Jozefa”–izložba radova dr Milije Belića u galeriji New Moment

Posted: 26. septembra 2015. u 03:03   /   by   /   comments (0)

Nova izložba dr Milije Belića našeg umetnika koji živi i stvara u Parizu pod nazivom „Na čaju kod Jozefa” u galeriji New Moment koja se svečano otvara 1. oktobra 2015. biće zapamćena i po tome što će na ulazu u ovu renomiranu galeriju biti predstavljena njegova monumentalna skulptura Arche ( Kapija) koja će ostati inkorporirana u arhitektonsku strukturu samog ulaza.
Ideju za ovu skulpuru umetnik je dobio prvim susretom sa ovim galerijskim prostorom gde se rodila i inspracija da skulptura Arche bude simboliči odraz galerije kao kuće ideja u kojoj svaki posetilac shodno svojoj percepciji prevazilazi prepreku vrata i postaje domaćin svojoj imaginaciji i utisku koji iz nje proizilazi.

Milija Belić, DECONSTRUCT, 2015, akrilik na platnu, poliptih 120x180 cm

Milija Belić, DECONSTRUCT, 2015, akrilik na platnu, poliptih 120×180 cm

Dr Milija Belić koji je u svom opusu posvećen geometrijskoj apstrakciji a koja ga čini prepoznatljivim na umetničkoj mapi sveta , na ovoj izložbi koja će trajati do 30. oktobra predstaviće svoje  slike, video radove i skulpture. Njegova posvećenost geometrijskog apstrakciji je gotovo pasionarska i u tom smislu ova oblast njegovih istraživanja odavno prevazilazi granice slikarskih dela te jednako uspešno ulazi u novu eru plodne produkcije i istraživanja u video formatu.

Milija Belić, DECONSTRUCT, 2015, akrilik na platnu, poliptih 120x180 cm

Milija Belić, DECONSTRUCT, 2015, akrilik na platnu, poliptih 120×180 cm

O svom stavu prema geometrijskoj apstrakciji, dr Milija Belić kaže:
—. Iako je geometrija, kao odraz ili slika kosmičkog poretka (kosmos uzimamo kao ekvivalent dobro uređenoj celini) i izvor estetskih emocija, prisutna u ljudskim tvorevinama, pre svega u umetnosti, od samog nastanka ljudske civilizacije, tek je u 20. veku sazrela svest o estetsko-filozofskim konotacijama i potencijalnosti koju geometrija kao vrsta metajezika sadrži. Na taj način se sa površinske opne vidljivog, sa privida kojim se vekovima bavila figurativna (prikazivačka) umetnost, prešlo na dublje i postojanije slojeve stvarnosti koji ne zavise toliko od efemernih efekata i koji su bliži principima i suštinskom ustrojstvu samog univerzuma. Ovim je matematika, čiji je geometrija, zapravo, jedan deo, kao najapstraktniji, najegzaktniji i najuniverzalniji jezik prirode, integrisana u estetsku misao, omogućivši da ideja totalne umetnosti, koja podrazumeva fuziju nauke i umetnosti, postane za korak bliža realnosti. Ali, mene je interesovalo da zavirim i iza same matematike i da otkrijem kakve to sile generišu brojeve kao bazu matematičke građevine. Šta je to što je, u ontološkom smislu, starije i od samih brojeva, koji su već za pitagorejce predstavljali suštinu sveta i koji su kao takvi postali baza naše aktuelne numeričke (digitalne) ere. Tako sam došao do pojma ritma, koji u sebi sadrži i objedinjuje dva fundamentalna principa: kretanje i poredak.

Milija Belić, POLYGONAL VIII, 2015, medijapan bojeni, 46x35x39 cm web

Milija Belić, POLYGONAL VIII, 2015, medijapan bojeni, 46x35x39 cm web

Dr Milija Belić (1954) je diplomirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, a doktorirao iz oblasti estetike i nauka o umetnosti na Sorboni, u Parizu. Njegov umetnički izraz zasnovan je na postulatima konstruktivizma, minimalizma i tzv. „geometrjiske umetnosti“, gde se posredstvom pravih linija i geometrijskih formi teži univerzalnom likovnom jeziku i estetici totalne umetnosti. Dobitnik je više nagrada i priznanja. Njegova dela nalaze se u Nacionalnoj biblioteci u Parizu, Muzeju Satoru Sato (Tome, Japan), Muzeju savremene umetnosti u Beogradu, Zavodu za kulturu Vojvodine (Novi Sad), kao i u mnogim galerijama i privatnim kolekcijama u zemlji i inostranstvu.

M. Nikolić