Najava, Plus

Crteži Dragana Slovića u Gradskoj galeriji Arilje: 6. april

Posted: 4. aprila 2017. u 14:19   /   by   /   comments (0)

Narodna biblioteka Arilje organizuje izložbu Dragana Slovića pod nazivom „Pogled koji ne miruje“. Otvaranje izložbe je u četvrtak 6. aprila u 19 sati u Gradskoj galeriji.

Dragoljub Dragan Slović je rođen u Užicu (1935. g), gde je završio osnovnu školu i gimnaziju. Talenat za crtanje i lepo pisanje iskazao je vrlo rano, pa je svoja interesovanja usvršavao na časovima crtanja kod profesora Branka Kovačevića i Dragoljuba Vuksanovića. Umeće koje je stekao obeležilo mu je čitav život, jer je radni vek proveo u Muzeju Ustanka ( Narodnom muzeju Užice) kao crtač. Njegov poso je prevashodno bio vizuelizacija arhoivske građe u sistematizovanju muzejske dokumentacije.

Za muzejske knjige Slović je izradio na hiljade crteža. Njegovi crteži nalaze se u dokumetacijama i drugih muzeja: Zemaljskom muzeju u Sarajevu, Etnografskom muzeju u Beogradu, Muzeju ponišavnja u Pirotu. Pored toga ilustrovao je i brojne stručne publikacije, ne samo iz muzejske struke.

Po odlasku u penziju 1989. godine dobio je prostora da crta i slika za svoju dušu.

Ova izložba je prilika da ariljska kulturna publika upozna svestrano Slovićevo delo, kao i raznovrsnost tehnika kojima se u svom radu služi.

O izložbi iz teksta za katalog / autor : viši kustos Narodnog muzeja Užice, Katarina Dogandžić Mićunović

Prvi Slovićev muzejski crtež bio je crtež tenka u Knjizi inventara Muzeja Ustanka (tenk koji je 1941. godine zaplenjen od nemačke vojske, danas svakako najprepoznatlјiviji simbol užičkog muzeja). U narednim decenijama Slović je izradio na hilјade crteža u tri muzejske knjige. Analitičan i precizan, u crtačkoj tehnici besprekoran, ponekad je uspevao da nađe vremena da svoje crteže i oboji (olovkama ili tušem u boji, akvarelom, gvašom), no češće je po zahtevu uprave Muzeja neumorno prelazio s crtež na crtež, kako bi hilјade predmeta bilo što pre uneto u inventarne knjige. Muzej u Užicu osnovan je nakon Drugog svetskog rata (1946. godine), za kratko vreme sakuplјen je veliki broj eksponata, i pred Draganom Slovićem bio je izuzetno obiman posao crtanja predmeta. „Radio sam na „normu“, kaže Dragan. Najčešće je od strane rukovodilaca određivan broj crteža koje je svakodnevno trebalo uneti u knjige.

U rubrici za crtež u knjizi, Slović bi najpre skicirao predmet olovkom, potom bi crtao tušem. Seća se da su za njegov posao poručivana najfinija, takozvana „žilo-pera“ iz Engleske, koja su omogućavala vrhunsku tehničku izradu.

S.Jovašević / foto: Slobodan Jovičić