Umetnost

Uspešna iskustva koja se međusobno dele: Školski bibliotekari Užica i Čajetine

Posted: 10. maja 2019. u 10:33   /   by   /   comments (0)

Međunarodni dan knjige i autorskih prava, 23. april 2019. godine školski bibliotekari Užica odlučili su da obeleže na način koji se razlikuje od uobičajenih obeležavanja značajnih datuma. U organizaciji Aktiva školskih bibliotekara Užica,  Podružnice Zlatiborskog okruga Društva školskih bibliotekara Srbije i Matične službe Narodne biblioteke Užice održan je Okrugli sto „Primeri dobre prakse školskih biblioteka Užica.“ Ovaj stručni skup okupio je predstavnike školskih biblioteka Užica i Čajetine sa ciljem razmene iskustava školskih bibliotekara i afirmisanja i veće vidljivosti rada školskih biblioteka.

Učesnike su najpre pozdravili Ilija Smiljanić, rukovodilac Matične službe Narodne biblioteke Užice, Mirjana Radovanović Pejović, predsednica Podružnice Zlatiborskog okruga Društva školskih bibliotekara Srbije i Milika Jovanović, rukovodilac  Aktiva školskih bibliotekara Užica. Istakli su da je skup prilika za okupljanje i razmenu iskustava u radu školskih bibliotekara, ali ujedno važan  i za promovisanje  delatnosti školskih biblioteka i njihovo pozicioniranje kao kulturnih centara škola.

Predstavljeni su sledeći primeri dobre prakse:

1. „Odnos autobiografskog i fiktivnog u romanu „Rani jadi“ Danila Kiša“ – Vesna Zečević i Danka Gogić, Tehnička škola Užice

2. „Motivisanje učenika škole na čitanje kroz Časove bibliotekara“ – Mirjana Radovanović Pejović i Ana Duković, OŠ „Dušan Jerković“ Užice

3.   „Javni časovi bibliotekara OŠ „Stari grad“ – Milika Jovanović, OŠ „Stari grad“ Užice

4.    „Školska biblioteka nekad i sad“ – Vesna Tadić, Tehnička škola „Radoje Ljubičić“ Užice

5.   „Primer dobre prakse OŠ „Nada Matić“ – Jelena Vulović, OŠ „Nada Matić“ Užice

6.   „Takmičenje u besedništvu OŠ „Aleksa Dejović“ – Vera Rajaković, OŠ „Aleksa Dejović“ Sevojno

7.   „Da čitanje pobedi nečitanje“ – Dragana Zorzić, OŠ „Milivoje Borović“ Mačkat

Pored razmene iskustava na skupu je bilo reči i o reviziji i otpisu građe, odnosno sticanju zvanja u ovoj oblasti. Govoreći o zajedničkim projektima, precizirane su već dogovorene buduće aktivnosti na nivou okruga. Razmenom ideja u svojoj bibliotečkoj praksi, školski bibliotekari su prikazali mnoštvo  raznovrsnih sadržaja i istakli da je potrebna i moguća veća međusobna saradnja i učešće  u aktivnostima školskih biblioteka.

Prezentovanjem sopstvenih iskustava školski bibliotekari su unapredili svoju praksu i znanje, a većim aktiviranjem poboljšaćemo svoj kvalitet rada jer svoje korisnike učimo da je biblioteka – kuća doživotnog učenja.

Mirjana R. Pejović, A. Duković