Umetnost

Tećaci iz Karana na raspust sa podsetnikom o zaštiti čovekove okoline

Posted: 12. juna 2018. u 01:18   /   by   /   comments (0)

Svetski dan  zaštite životne sredine učenici trećeg razreda iz OŠ Miodrag Milovanović Lune iz  Karana obeležili su nizom aktivnosti, kako na časovima redovne nastave, tako i na časovima slobodnih aktivnosti. Akcentovano je da „ odgovorno ponašanje prema prirodi u osnovi predstavlja odgovorno ponašanje prema sebi samima”, kao i da „pitanje životne sredine nije samo pitanje opstanka, već i pitanje kulture i negovanje navika“.

– Nedostatak vode za piće, upotreba plastike, skladištenje otpada su teme o kojima se mora razgovarati na svakom mestu i uvek. Mi, prosvetni radnici, nikada ne smemo izgubiti iz vida da je razmišljanje o nekoj temi, a potom vođenje rasprave, početak svake aktivnosti.Na taj način „stvaramo“ aktivne članove društva- rekla je učiteljica, Slađana Marković o motivima da se organizuje niz aktivnosti ovim povodom.

Na samom početku naglašeno je da se ovaj dan slavi od 1974. godine, a da nije bilo potrebno objašnjavati zašto.

Na časovima Prirode i društva napravljen je istorijski pregled nestanka šuma sa planete. Naglašeno je da se na godišnjem nivou poseče šuma približno površini Srbije i da danas šume pokrivaju tek 1/5 kopna. Nedostak vode za piće za 2/3 čovečanstva je podatak koji je iskorišćen da se zapitamo kako bismo mogli štedeti vodu, a uvideli smo da to   možemo! Skladištenje otpada je, takođe, problem o kome često samo razgovaramo, ali praktično ne delujemo. Negovanje navika uz stalno podsećanje o vremenu razgradnje pojedinih materijala mora dati rezultate, su takođe teme o kojima se govorilo.

Na časovima Od igračke do računara učenici su u Paint programu predstavili Muke Raka Krojača, ako bi živeo danas. Neko je rekao da mu njegov krojački zanat ne bi mnogo pomogao, jer bi se morao baviti recikliranjem, odnosno sečom metala i plastike, a ne krojenjem, a za taj posao nema alat.

Na časovima Likovne kulture oslikavale su se  s saksije za cveće nastale od starih gramofonskih ploča. Tom prilikom naglašeno je da se takva plastika nikada ne razgrađuje u prirodi, a deca su uvidela da upotrebna vrednost ploča kao materijala i te kako postoji i nakon prestanka prvobitne namene.

Na časovima Matematike bavilo smo se računskim proračunima, jer brojevi govore mnogo, skoro kao i slike. Pre rešavanja matematičkih vragolija, učenicima je demonstriran odnos vode u prirodi u nameri da se zapitaju da li se išta može promeniti.

Flaša zapremine od jednog litra napunjena je vodom. Ako ona predstavlja svu vodu koja postoji na Zemlji, količina vode u čepu odgovara količini slatke vode, a ostatak u flaši količini slane vode. Tek jedna kapljica u tom čepu odgovara količini pijaće vode koju imamo na Zemlji, i zaključeno je da se mora čuvati kao najveće blago.

Kroz vođeni razgovor koji je počeo pitanjem „Koliko je stara ova voda?“ došlo se do zaključka da je voda stara koliko i sama planeta, jer nema nastajanja i nestajanja vode, ona samo kruži u prirodi i menja svoje oblike.

Časovi Slobodnih aktivnosti bili su posvećeni planiranju letovanja, a u tome mesto je našlo i praveljenje podsetnika o tome koliko je nekim materijalima potrebno za razgradnju.

Prirodu niko ne uništava osim čoveka! Budimo mudri!- zaključeno je na kraju ove školske godine, uz pozdrav sa trećim razredom, na početku letnjeg raspusta.

M.N.