Umetnost

„Beleške“ i „Evidence“ -izložbe dva mlada umetnika u galeriji Reflektor

Posted: 3. avgusta 2018. u 17:36   /   by   /   comments (0)

U Galeriji „Reflektor“ u Krčagovu, u skladu sa zadatkom koji je sebi postavio osnivač, Udruženje vizuelnih umetnika Užica, u subotu 4. avgusta od 20 časova biće otvorene dve samostalne izložbe uz koje ćemo upoznati mlade, talentovane umetnike: Dejana Krstićai Novog Zvornika i Veljka Vučković iz Gornjeg Milanovca. Dejan će se predstaviti izložbom  „Beleške“ , dok će Veljko izložiti radove pod zajedničkim nazivom  „Evidence“.

DEJAN KRSTIĆ – U okviru izložbe „Beleške“ prikazani su radovi nastali iz preispitivanja ideje slobode i njenog značaja za individuu.
Počevši od iskustva pojedinca, moje istraživanje se bavi preispitivanjem koje vodi ka opštem zaključku. U ovom kontekstu beleška nije samo vid brze opservacije. Ona je deo slagalice koja daje širu sliku ne samo o pojedincu ili grupi već i o samom društvu.
Radovi su najčešće realizovani u vidu portreta, koji tradicionalno ne predstavljaju samo faktičku, likovnu mapu lica, već podrazumevaju i psihološku analizu modela, kao i uvid u pitanje identiteta. Samim tim pojam portreta postaje fleksibilan, i može se gledati kao šire polje istraživanja.
U procesu analize, odnosno crtanja modela koriste se i metodi psihoanalitičkog sistematskog pristupa koji znatno doprinosi ličnoj interakciji sa modelom. Putem ovog istraživanja i beleženja, ispituju se granice ličnog, privatnog, bazičnog stava pojedinca i njegova modifikacija u komunikaciji sa opštim, univerzalnim i društveno prihvaćenim norama.
Radeći na osnovu fotografskog priloga, svoje radove realizujem u vidu kombinacije tradicionalnih crtačkih i slikarskih tehnika.

Dejan Krstić je završio osnovne akademske studije na departmanu likovnih umetnosti, studijski program slikarstvo, u klasi prof. Bosiljke Zirojević Lečić. Trenutno pohađa master studije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u okviru studijskog programa crtanje, pod mentorstvom prof. Višnje Petrović.

VELJKO VUČKOVIĆ u svojim radovima tretira slikarsku plohu kao polje indikacija, čime se u ovaj ciklus uvlači spekulativna igra između vremenskog i izvanvremenskog. Pristup likovnoj materiji se ogleda u usvajanju slike kao zapisa koji sadrži izvesnu informaciju, njenog iščitavanja i daljeg obrađivanja (konvertovanja). Ako kao primer koji odslikava naznačeni postupak uzmemo usvajanje i likovnu obradu filmskih snimaka kao predloška, odnosno kao polazne tačke u
slikarskom radu, onda možemo doći do zaključka da se zapravo radi o jedinstvenoj vrsti (de)montaže. Filmska slika, tačnije fragment njenog kontinuiteta u Veljkovim slikama svedena je na amalgam poteza, što je plod izvesne meditativnosti, u kojoj se odvijaju
spajanja i razdvajanja elemenata slike. Služeći se pomenutim amalgamisanjem, Veljko evocira složenu kolažno-montažnu memoriju filma, zadirući pritom u kompleksne forenzičke relacije ekstrahovane slike. Drugim rečima, preuzet vizuelni isečak je deo priče koju autor konstituiše daljom slikarskom obradom i neverbalnim pripovedanjem o prikazanom.

Rođen 1994. godine u Gornjem Milanovcu. Diplomirao na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu na odseku primenjeno slikarstvo u klasi Nikole Božovića, gde trenutno pohađa master studije. Učestvovao na 54 kolektivne izložbe u zemlji i inostranstvu i četiri puta izlagao samostalno. Dobitnik treće nagrade Niške Art Fondacije za 2018. godinu, Nagrade Momčilo Moma Marković za najbolji crtež malog formata i tri pohvale, među kojima je i pohvala Žirija na 14. Međunarodnom bijenalu umetnosti minijature u Gornjem Milanovcu.
Stipendista Fonda za mlade talente Republike Srbije „Dositeja“.

Velimir Popović i Veljko Vučković pisali su predgovore za kataloge izložbi.

M.N./ Izvor: UVUU